اخبار, دسته‌بندی نشده

انجمن جهانی فولاد آمار ۹ ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۳ را منتشر کرد؛ ایران در رتبه دهم بزرگ ترین تولیدکنندگان فولاد جهان قرار گرفت

بنا بر جدیدترین آمار انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد جهان در ۹ ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۳، یک دهم درصد کمتر از مدت مشابه سال ۲۰۲۲ بود.

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات عمومی فولاد ایران، به نقل از چیلان، انجمن جهانی فولاد آمار تولید فولاد جهان را در ۹ ماهه نخست سال ۲۰۲۳ و ماه‌های ژانویه تا سپتامبر اعلام کرد.

بنا بر این آمار در این مدت یک میلیارد و ۴۰۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تن فولاد در جهان تولید شد. این حجم از تولید در سال ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک دهم درصد افزایش داشت.

تولید فولاد جهان در ماه نهم (سپتامبر) سال ۲۰۲۳ نیز ۱۴۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تن بود که نسبت به سپتامبر سال ۲۰۲۲، یک و نیم درصد کاهش داشت.

بنا بر آمار انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد ایران در ۹ ماهه ۲۰۲۳، ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن برآورد شد، این رقم نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲، 6 دهم درصد کمتر بود.

تولید فولاد ایران در ماه سپتامبر امسال ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن بود که این رقم نیز نسبت به سپتامبر سال پیش، ۱۲.۷ درصد پایین‌تر بود.

در ۹ ماهه سال ۲۰۲۳ چین، هند و ژاپن همچنان رتبه‌های یک تا سه تولیدکنندگان بزرگ فولاد جهان را در اختیار داشتند. تولید فولاد چین و هند در ۹ ماهه امسال به ترتیب ۱.۷ درصد و ۱۱.۶ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بود و تولید ژاپن در این مدت ۳.۶ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال پیش کاهش داشت.

پس از این سه کشور امریکا، روسیه، کره جنوبی، آلمان، ترکیه و برزیل به ترتیب رتبه‌های چهارم تا نهم بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد جهان را در ۹ ماهه ۲۰۲۳ در اختیار داشتند. در میان این کشورها تنها روسیه ۹ ماهه ابتدایی امسال را با افزایش تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته سپری کرد.

ایران نیز همچنان به عنوان دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان به شمار می رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *