اخبار, دسته‌بندی نشده

رشد ۳ درصدی صادرات جهانی فولاد

پس از عملکرد ضعیف سال گذشته، تجارت جهانی فولاد تا کنون در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است. میزان صادرات جهانی فولاد در ژانویه تا سپتامبر سال جاری ۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته و به ۱۹۵ میلیون تن رسیده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات عمومی فولاد ایران، به نقل از ایفنا، پس از عملکرد ضعیف سال گذشته، تجارت جهانی فولاد تا کنون در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است. میزان صادرات جهانی فولاد در ژانویه تا سپتامبر سال جاری ۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته به ۱۹۵ میلیون تن رسیده است.در میان بازیگران پیشرو در این بازار، چین بهترین عملکرد را در مقایسه با بقیه به نمایش گذاشت. از ۱۶ کشور مورد بررسی، ۹ کشور در وضعیت قرمز قرار داشتند، اما به دلیل سهم چین، حجم کلی صادرات فولاد مثبت باقی ماند.

در همین حال، هند از رتبه ششم در سال گذشته، چند پله سقوط کرد و به رتبه دهم رسید. از جمله عواملی که بر تجارت جهانی فولاد در این مدت تأثیر گذاشت می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

تولید بالا، تقاضای پایین و روند نزولی یوان در چین، کاهش تقاضای داخلی ژاپن و کره به عنوان دو رتبه بعدی صادرات فولاد دنیا، تاثیر تحریم‌های غرب بر روسیه و همچنین تقاضای داخلی پایین در ویتنام که صادرات آن افزایش داد. ترکیه هم با چندین چالش مواجه بود از جمله سیاست‌های نامطلوب نرخ ارز، نرخ‌های بهره بالا و هزینه‌های انرژی غیررقابتی. هند هم بر تقاضای خوب بازار داخلی خود متمرکز بود و اوکراین با جنگ روسیه مواجه شد.

برای مدت زمان باقی مانده از سال جاری نیز روند صادرات جهانی فولاد به عملکرد چین بستگی خواهد داشت شاید اگر بسته‌های محرک اقتصادی تقاضای داخلی را بالا ببرد صادرات چین کمتر شود و بر آمار جهانی نیز اثر بگذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *