اخبار, شرکت, صندوق

 گزارش عملکرد سالانه شرکت خدمات عمومی فولاد ایران منتشر شد

مرکز روابط‌عمومی شرکت خدمات عمومی فولاد ایران در گزارشی فعالیت‌های این شرکت را در ۱۲ماهه اخیر منتشر کرد.

به گزارش مرکز روابط‌عمومی شرکت خدمات عمومی فولاد ایران، این گزارش با عنوان” گزارش عملکرد و فعالیت یک‌ساله شرکت خدمات عمومی فولاد ایران در دوره جدید منتهی به ۳۰ آذرماه ۱۴۰۲ در مجلدی ۱۰۸ صفحه‌ای تدوین و منتشر شده است.

بر اساس این گزارش، فعالیت‌های بازرگانی، عملکرد واحد حقوقی، مرکز خدمات و تولید، واحد مالی و منابع انسانی، جزو محورهای چهارگانه گزارش سالانه شرکت خدمات عمومی فولاد ایران هستند.

در این گزارش دکتر سید حجت کاظمی، مدیرعامل محترم مؤسسه صندوق حمایت و بازنشستگی فولاد، «پیشرفت‌ها و اقدامات صورت‌گرفته» در این شرکت را به دلیل برخورداری از کادر و پرسنل «هماهنگ، همدل و تحول‌خواه» در شرکت خدمات عمومی فولاد ایران دانست.

همچنین حسین وجودی یزدی، مدیرعامل و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره شرکت خدمات عمومی فولاد ایران در یادداشتی در ابتدای این گزارش نوشته است: «با وجود محدودیت‌های ناشی از مشکلات عدیده حقوقی سنواتی، عدم دسترسی به منابع مالی و حبس نقدینگی و سرمایه در گردش، تعطیلی واحد بازرگانی و….، موجبات فعالیت مجدد شرکت با فعال‌سازی کد نمایندگی مجتمع فولاد مبارکه، انعقاد قراردادهای همکاری با مشتریان عمده و مبادله تفاهم‌نامه با شرکت‌های گروه با رویکرد هم‌افزایی فعالیت‌ها و تجمیع منابع درآمدی مستمر در چرخه مؤسسه صندوق فراهم شده است.»

گزارش عملکرد شرکت خدمات عمومی فولاد ایران، نگاهی اجمالی به مشکلات پیشروی این شرکت در ابتدای استقرار مدیریت جدید داشته است.

مشکلاتی همچون تعدیل گسترده نیروهای بازرگانی، تغییرات مداوم مدیریتی در شرکت، توقف پرونده‌های حقوقی، عدم اخذ وکیل در تمامی پرونده‌ها، عدم پیگیری پروانه بهره‌برداری مرکز خدمات تولید، تعدیل‌نیروی کار متخصص مرکز خدمات تولید، اشتباهات فاحش مدیریتی در حوزه مالی و منابع انسانی، عدم ثبت امضای صاحبان امضای مجاز در بانک‌ها از مهم‌ترین موانع پیشروی این شرکت در ابتدای استقرار مدیریت جدید بود.

از تاریخ اول دی ۱۴۰۱ تا ۳۰ آذر ۱۴۰۲ مدیران و کادر شرکت خدمات عمومی فولاد ایران با ایجاد انگیزه و تحول‌خواهی، نه‌تنها موانع موجود را رفع کرده‌اند، بلکه باتکیه‌بر شعار سال که به نام «رشد تولید و مهار تورم» است، سعی در رشد و پیشرفت عملکرد شرکت خدمات عمومی فولاد ایران داشتند.

بر همین اساس و با تلاش متخصصان حوزه بازرگانی این شرکت سهمیه اعلامی ورق‌های فولادی از مجتمع فولاد مبارکه اصفهان از ۷۰۰ تن در سال به ۲۵۰۰ تن افزایش‌یافته است.

پیگیری اخذ اعتبار بانکی برای گشایش اعتبارات اسنادی آن هم پس از ۱۰ سال یکی از مهم‌ترین اقدامات این حوزه طی یکسان اخیر بوده است.

امضای تفاهم‌نامه همکاری با شرکت بین‌المللی فولاد تجارت دالاهو و انعقاد قرارداد همکاری با کشور ارمنستان نیز از اقدامات مهم این بخش بوده است.

واحد حقوقی شرکت خدمات عمومی فولاد ایران که با پرونده‌های مختلفی روبرو بوده در یکسان اخیر با ورود تیم حقوقی مجرب دستاوردهای مهمی کسب کرده است که از مهم‌ترین آن می‌توان به پیگیری مجدد پرونده گروه ملی صنعتی فولاد ایران (امیرمنصور آریا) بعد از ۱۲ سال اشاره کرد.

در این پرونده که مطالبه سنواتی شرکت چند هزار میلیارد تومان و متعلق به ۹۰ هزار بازنشسته فولاد است، با تلاش تیم حقوقی شرکت خدمات عمومی فولاد ایران ۶۰ درصد پیشرفت داشته است.

اخذ حکم قضایی به نفع شرکت در مابقی دیون ناشی از چک‌های صادره و وصول این مبلغ باارزش بالغ بر ۳ هزار و پانصد میلیارد تومان و وصول کامل مطالبات شرکت از شرکت مهندسی تجارت به مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان از اقدامات مهم حوزه حقوقی است.

مرکز خدمات تولید شرکت نیز در یک سال اخیر با افزایش درآمد ۵۳ درصدی انبارداری و برش روبرو بوده است که این امر با استفاده از نیروی متخصص و تلاش همکاران در این بخش رخ‌داده است.

بر اساس این گزارش، توافق برش‌کاری سالانه ۲۰۰ هزار تن با گروه خودروسازی سایپا منعقد شده است. همچنین قرارداد انبارداری با شرکت سازه‌گستر سایپا نیز امضا شده است.

مرکز خدمات تولید با مولدسازی دستگاه‌های بلااستفاده طی یک سال خدمات خود را در ۴۵ درصد افزایش داده است.

واحد مالی و منابع انسانی شرکت خدمات عمومی فولاد ایران نیز فعالیت‌های بسیاری در یک سال گذشته را به نتیجه رسانده است که از مهم‌ترین آن می‌توان به مولدسازی اموال مازاد جهت استفاده بهینه و اخذ سند تک‌برگ ساختمان مرکزی دفتر اشاره کرد.

 همچنین اقدام برای اخذ کارت بازرگانی بعد از ۱۲ سال، اقدام برای بستن حساب‌های بانکی راکد بر اساس تکالیف سنواتی مجمع و ساماندهی املاک و اراضی شرکت از دیگر اقدامات مهم این حوزه بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *